[III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por ThePedro004 em Qui 03 Nov 2016, 13:19

    Eu peguei a maioria de armas do CSS Banana e ficou ótimo pra mim, acho que vou postar dps.
    Pra quem quiser testar até eu postar :
    https://drive.google.com/file/d/0B1gI5hexsFPLdDlObVpVQnpCOHM/view?usp=sharing


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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 13:26

    Testei aqui, não é tão diferente do insanity e outros mods de sons, é como eu disse, mods de som geralmente vem com esses sons ai, e slá, muito realista, não cai bem no jogo, acho que ficaria melhor no IV
    Pra mim mods de sons tem que ser semelhantes aos sons originais, mas nunca nem chegam perto

    Tipo o cara vai lá e coloca um som desse no jogo e acha que ficou bom


    Enquanto eu jogo com mods assim eu tenho a sensação de que estou vendo um filme onde os efeitos sonoros são adicionados na edição
    Tenho certeza de que vou ter dificuldade pra colocar sons semelhantes aos originais, mais vou tentar, se meu mod ficar como esses outros eu vou encarar-lo como um fracasso e nem vou querer lançar

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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 13:34

    A Propósito, tu regulou a altura dos sons ? notei que alguns são bem mais altos que outros
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por ThePedro004 em Qui 03 Nov 2016, 13:36

    @Firefly escreveu:A Propósito, tu regulou a altura dos sons ? notei que alguns são bem mais altos que outros
    Regulei, aqui ta tudo da mesma altura, o único que ta mais alto por motivos óbvios é o da minigun (que eu não troquei).


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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 13:38

    Hmm, será então que o jogo modifica a altura dos sons ?, porque pra mim a SMG é a mais alta, já as outras são bem mais baixas, a shotgun parece abafada, compara os sons da M4 e AK com a SMG por exemplo
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 13:41

    these sounds with a lot of artefacts and noises. you'll need to delete noises and equalise it. and do you know anything about looped sounds?
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 13:44

    declicked regions? rms volume?

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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 13:49

    If i catch the original sonds in GTA V and IV files i will need make a new configuration for the sounds ? or R* default configs is alerdy good for SA ?
    (The sounds that I posted not come from GTA V, are of this mod https://pt.gta5-mods.com/weapons/insurgency-sound-mod )
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:04

    i don't know anything about gta v sound system. but of course at first place you need clean source files and after this you'll need to edit every sound for shitty sa engine.
    terrible weapons sounds it's not my fault - because in newest games sounds are processed dynamically by reverb, compression and other things and it is stereo sounds. sa sounds full in mono. pcm max quality - 16 bit 32khz.
    one thing what can make sa sounds better it's special scripts what i'm working now.
    about engine sounds.. it's really shame. it must be perfectly looped. where you can find this type of sounds? i made it myseld by using professional recorded sounds of real cars. sound spectrum should be similar. (engine sound of every car must be recorded from the same place. I took them out of the exhaust.
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:06


    I spent a year of life. despite the fact that I am a musician

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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 14:10

    where you can find this type of sounds?
    I do not know if I misunderstood the question, but I'll get the GTA V sound files using OpenIV and put in SA.
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:12

    gta 4 5 engine sounds full monotonic. you need sound of acceleration
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:14

    you can record it from the game. but problem the same - artifacts, noises, other sounds.

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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 14:23

    Two sounds of GTA V shotgun, you can make an test ?
    http://uploadas.com/ldi2oo4oixqx/sounds_test.7z.html

    These are the original audio files, its not a record from the game
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:27

    it's clean but too long. creates "flanger" effect
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:28

    with default reverb
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:31


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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 14:31

    So, i will accelerate the sounds, will solve these issue, rigth ?
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:33

    how? you can make it only with "audiomotors" vst by kvr audio.
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:35

    or by editing pitch. but it's won't work.

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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 14:36

    This is the first time I make sounds edition, i really dont I understand anything about that
    Can send good tutorials for i learn ?

    You have an acc on gtaforums ?
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:41

    well, I learned to write music and edit audio for 7 years. in fact you'll need to download anything DAW (Digital Audio Workstation) ableton or fl-studio or cubase. and just watch the video lessons about it. it's really hard and delicate work. and ofc you need good soundcard and heaphones or monitors. yep. 4Arty on gtaforums
    http://gtaforums.com/user/1013420-4arty/

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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por Firefly em Qui 03 Nov 2016, 14:47

    Can make an basic tutorial in gtaforums ? show how you improve the gta v shotgun sound
    This tutorial gonna help a lot of modders
    Look this http://www.gtainside.com/en/sanandreas/mods-437/ is a disaster
    I spent hours searching for an AK 47 sound, but everything is really bad
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:51

    of course.
    after I finish my current work.
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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

    Mensagem por 4Arty em Qui 03 Nov 2016, 14:52

    sound of ak47, m4 and smg must be very short. and looped. it's really engine issue. not of sounds. 2004 year renderware 3.6 in lag we trust

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    Re: [III/VC/SA] Novo Sistema de Sons (Cancelado)

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