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em Seg 29 Maio 2017, 16:42
I don't know how , but someone have made a real car damage physics for MTA. it's pretty much similar to GTA IV car damage physics. it's still WIP though  philosoraptor  :
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em Seg 29 Maio 2017, 19:10
Eu fico curioso pra entender como isso foi feito... Shaders?
O problema do MTA é que se cria competições egoístas de quem têm o melhor server, assim quando criam coisas novas eles nunca liberam, pois se liberarem, o conteúdo deixará de ser exclusivo do server deles, assim, nunca poderemos ter isso no offline.

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em Ter 30 Maio 2017, 15:26
i don't think these are shaders , it's just LUA scripting  ( i've never seen shaders affecting dynamic objects like that ! )
That just makes me more excited to see Fabio finishing his LUA hooker. (SMILE)
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em Ter 30 Maio 2017, 17:36

Isso é foda pra krlh

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em Ter 30 Maio 2017, 20:36
nunca poderemos ter isso no offline.
Engenharia reversa? hue hue br

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em Ter 30 Maio 2017, 21:15
@Junior_Djjr vc sabe como converte mods do mta pro offline?
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em Ter 30 Maio 2017, 22:41
crspo2020 escreveu:i don't think these are shaders , it's just LUA scripting  ( i've never seen shaders affecting dynamic objects like that ! )
GTA IV and V uses shaders for damage, it's like a texture map like displacement, but different.
It's also possible that they used dynamic meshes, like this:


crspo2020 escreveu:That just makes me more excited to see Fabio finishing his LUA hooker. (SMILE)
Maybe the project is canceled, because some guys already do it: Moon Loader (such a poor name... they translated word "Lua", wtf?)
Google it, this is well complete.

@Mak47 escreveu:@Junior_Djjr vc sabe como converte mods do mta pro offline?
Tem que saber Lua, e mesmo quem sabe pode ter dificuldades ou ser impossível, pois MTA não é só um modo online, é muito mais do que isso. Por exemplo isto é do MTA, não um mod de algum servidor e coisa do tipo:

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