Script crashando

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    Script crashando

    Mensagem por Matheus Rivaldo em Dom 02 Jul 2017, 11:15

    Eu criei um script aqui mas ele tá crashando, não sei porque.
    Code:

    Código:

    SCRIPT_START
    {
        NOP
        LVAR_INT carhandle scplayer
        LVAR_FLOAT x y z
        GET_PLAYER_CHAR 0 scplayer
        IF carhandle = 11111
            CREATE_CAR 0 0.0 0.0 0.0 carhandle
        ENDIF
        MAIN_LOOP:
        WAIT 0
        IF IS_KEY_PRESSED VK_KEY_G
        AND IS_PLAYER_PLAYING 0
        AND NOT IS_CHAR_SITTING_IN_ANY_CAR scplayer
        AND DOES_VEHICLE_EXIST carhandle
            GET_CHAR_COORDINATES scplayer x y z
            GET_RANDOM_CAR_IN_SPHERE_NO_SAVE x y z 6.0 -1 carhandle
            TASK_ENTER_CAR_AS_PASSENGER scplayer carhandle 0 10000
            WHILE NOT IS_CHAR_SITTING_IN_CAR scplayer carhandle
                WAIT 0
            ENDWHILE
        ENDIF

        GOTO MAIN_LOOP
    }
    SCRIPT_END
    Alguém experiente em GTA3Script pode me ajudar?
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    Re: Script crashando

    Mensagem por Furiioso em Dom 02 Jul 2017, 11:53

    Seu GTA 'tá limpo?


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    Re: Script crashando

    Mensagem por Matheus Rivaldo em Dom 02 Jul 2017, 11:54

    Não. Vou tirar os mods pra ver.


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    Re: Script crashando

    Mensagem por kosticn101 em Dom 02 Jul 2017, 11:55

    TASK_ENTER_CAR_AS_PASSENGER scplayer carhandle 0 10000
    1. Integer Char Handle
    2. Integer Vehicle Handle
    3. Integer Duration (milliseconds)
    4. Integer Seat Index (zero based) = 0, 1, 2

    Mal colocado: DOES_VEHICLE_EXIST carhandle

    Código:
    GET_RANDOM_CAR_IN_SPHERE_NO_SAVE x y z 6.0 -1 carhandle
    IF DOES_VEHICLE_EXIST carhandle
      TASK_ENTER_CAR_AS_PASSENGER scplayer carhandle 10000 0

    Teste: IS_CAR_PASSENGER_SEAT_FREE
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    Re: Script crashando

    Mensagem por Matheus Rivaldo em Dom 02 Jul 2017, 11:56

    Obrigado. Tentarei ver aqui.
    Thanks, i'll take a look.


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    Re: Script crashando

    Mensagem por Matheus Rivaldo em Dom 02 Jul 2017, 12:02

    Cara, funcionou. Muito obrigado.
    Man, it worked. Thanks a lot.


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    Re: Script crashando

    Mensagem por kosticn101 em Dom 02 Jul 2017, 12:21

    This is obviously wrong:
    05CA: AS_actor $ACTOR_SMOKE enter_car 41@ passenger_seat 0 time 10000
    https://gtagmodding.com/opcode-database/opcode/05CA/

    Ok: https://www.gtamodding.com/wiki/TASK_ENTER_CAR_AS_PASSENGER

    Note: You get a wanted level  (BG)
    If you do not test IS_CAR_PASSENGER_SEAT_FREE, CJ will kick out passenger. Do as you wish.


    Última edição por kosticn101 em Ter 04 Jul 2017, 11:53, editado 4 vez(es)
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    Re: Script crashando

    Mensagem por Matheus Rivaldo em Dom 02 Jul 2017, 12:39

    Talvez alguém possa corrigir a descrição do opcode philosoraptor


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    Re: Script crashando

    Mensagem por kosticn101 em Dom 02 Jul 2017, 12:47

    It's Deji's opcode database.
    The Opcode Database contains the latest known opcodes for use in the main.scm and CLEO Scripts. We also provide the documentation of opcode parameters and the latest, most updated opcode definition files available. To contribute to this database or read the latest updates, please click here.

    I'll send a message.


    Última edição por kosticn101 em Ter 04 Jul 2017, 11:53, editado 3 vez(es)
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    Re: Script crashando

    Mensagem por kosticn101 em Dom 02 Jul 2017, 13:11

    <Command ID="0x5ca" Name="TASK_ENTER_CAR_AS_PASSENGER">
     <Args>
       <Arg Type="INT" Entity="CHAR"/>
       <Arg Type="INT" Entity="CAR"/>
       <Arg Type="INT"/>
       <Arg Type="INT" Desc="Time"/>
     </Args>
    </Command>
    Ok, now I'm confused. This is from gta3sc compiler.
    Last argument is Time, but if you write it that way it doesn't work...
    Maybe @Link/2012 should take a look at this.


    Última edição por kosticn101 em Ter 04 Jul 2017, 11:53, editado 7 vez(es)
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    Re: Script crashando

    Mensagem por Matheus Rivaldo em Dom 02 Jul 2017, 13:14

    I will get in touch with @Junior_Djjr, he is a friend of LINK/2012.


    Última edição por Matheus Rivaldo em Dom 02 Jul 2017, 13:17, editado 1 vez(es)


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    Re: Script crashando

    Mensagem por kosticn101 em Dom 02 Jul 2017, 13:17

    Ok, maybe he looked at Deji's opcode database when he was writing compiler and he didn't know that it's wrong.


    Última edição por kosticn101 em Ter 04 Jul 2017, 11:53, editado 2 vez(es)
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    Re: Script crashando

    Mensagem por Matheus Rivaldo em Dom 02 Jul 2017, 13:18

    I commented in MixMods' page (page from Junior_Djjr's blog) on Facebook.


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    Re: Script crashando

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